*/ .recentcomments a{display:inline !important;padding:0 !important;margin:0 !important;}

Markety ubezpieczeniowe coraz popularniejsze

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading ... Loading ...

ubezpieczenia komunikacyjne ocCoraz większe zainteresowanie wśród konsumentów budzą ubezpieczenia oferowane za pośrednictwem różnych internetowych marketów ubezpieczonych dość często zintegrowanymi z systemami transakcyjnymi poszczególnych banków. Najbardziej popularne w tych kanałach są ubezpieczenia turystyczne.

Blue Media, firma, która dostarcza swoją platformę marketów ubezpieczeniowych, współpracuje w tej kwestii z czterema bankami a są nimi Millenium, Eurobank, Alior Bank i Deutsche Bank. W tym roku ma dołączyć do nich kolejny bank, z którym Blue Media prowadzi rozmowy. W markecie oferowanym przez tą firmę dostępne polisy 11 towarzystw ubezpieczeniowych.

W Wielkiej Brytanii w ten sposób sprzedawanych jest już 60 % ubezpieczeń komunikacyjnych, Polsce mimo coraz większej popularności, do tego wyniku jeszcze bardzo daleko. Według ekspertów w naszym kraju głównym problemem, który nie pozwala na szybszy rozwój tego kanału   jest mała liczba środków przeznaczanych na promowanie zakupów ubezpieczeń za pośrednictwem internetowych marketów. Weźmy przykład z podwórka brytyjskiego. Porównywarka confused.com przeznaczyła w roku 2010, 8 mln funtów na reklamy telewizyjne. Tymczasem w Polsce budżet przeznaczony na tego typu reklamy dla całej grupy AXA to 67 mln zł a dla PKO BP – 49 mln zł. Szansą dla promocji marketów są bazy danych, które posiadają banki. Dla tych ostatnich zaś ubezpieczenia mogą stawać się coraz większym źródłem dodatkowych przychodów.

Jednak nie każdy bank jest zainteresowany tego typu współpracą. Część z nich cały czas obserwuje rozwój rynku, wstrzymując się z decyzją o otwarciu marketu ubezpieczeniowego. Tak przykładowo postępuje BNP Paribas.

Zaskoczeniem dla naszego rynku był fakt, że klienci za pośrednictwem internetu kupują nie tylko najtańsze ubezpieczenia komunikacyjne OC, a wielu przewidywało, że tylko ten produkt będzie się sprzedawał. Coraz więcej osób decyduje się na zakup pakietów OC i AC. Według danych Blue Media, 80 % klientów ich marketów decyduje się przed zakupem na porównywanie ofert kilku ubezpieczycieli, co wskazuje na większą świadomość ubezpieczeniową.

Wszystko wskazuje na to, że zakup ubezpieczeń przez internet będzie się rozwijał coraz bardziej. Oprócz marketów są jeszcze porównywarki ubezpieczeniowe, indywidualne rozwiązania banków proponujących zakup za pomocą systemów transakcyjnych oraz ubezpieczycieli.

Leave a Reply

Czytają nas
Ankieta Ubezpieczeniowa

Z usług którego ubezpieczyciela korzystasz najczęściej przez internet

Pokaż wyniki