*/ .recentcomments a{display:inline !important;padding:0 !important;margin:0 !important;}

Obowiązki pracodawcy przy ubezpieczeniach grupowych

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading ... Loading ...

grupowe ubezpieczenie pracownikówGrupowe ubezpieczenie na życie to rodzaj benefitu, który jest coraz częściej oferowany przez polskich pracodawców, pracownikom. Jakiś czas temu opisaliśmy o tym, czym kierować się przy jego wyborze. Dzisiaj skupimy się na obowiązkach pracodawców w tym względzie.

 

W tego typu polisach ubezpieczającym jest pracodawca, bo to on w imieniu przedsiębiorstwa podpisuje umowę ubezpieczenia z firmą ubezpieczeniową. To sprawia, że ma on pewne obowiązki wobec ubezpieczanych pracowników. Najistotniejsze jest oczywiście odprowadzanie w imieniu pracowników składki na grupowe ubezpieczenie na życie. Pieniądze te mogą pochodzić z ich wynagrodzenia lub też ze środków zakładu pracy.

Kolejnym obowiązkiem pracodawcy jest umożliwienie pracownikom zaznajomienie się z warunkami ubezpieczenia i oczywiście zdecydowanie się na przystąpienie do niego. Tak więc każdy pracownik, przed wypełnieniem deklaracji ubezpieczenia, musi otrzymać te warunki do wglądu. Można też wyznaczyć kogoś z zakładu pracy jako osobę odpowiedzialną za wykonywanie obowiązków ubezpieczającego. W takiej sytuacji to on będzie informował pracowników o warunkach ubezpieczenia. Taka osobą może być też pracownik firmy ubezpieczeniowej.

Pracodawca ma również obowiązki, które dotyczą dokumentacji. Pierwszym z nich jest przechowywanie pracowniczych deklaracji, na mocy których przystąpili oni do polisy. Drugim jest przesyłanie rozliczenia składek wraz z listą osób, które podlegają ubezpieczeniu. Trzecim natomiast jest przekazywanie wszelkich informacji dotyczących zmian danych ubezpieczonych.

Jak widać obowiązków tych nie ma dużo. Dodatkowo, niektóre firmy ubezpieczeniowe, zdejmują część z nich z pracodawców. Zresztą również oni mogą w tym względzie wynegocjować korzystniejsze warunki z uwagi na to, że w polisach dobrowolnych warunki mogą być negocjowane i ustalane indywidualnie.

Przykładowo PZU Życie przekazuje pracodawcom decydującym się na polisy grupowe, specjalne aplikacje, które ułatwiają realizację wspomnianych obowiązków. Bardzo upraszcza to na przykład aktualizowanie danych ubezpieczonych i bieżący wgląd do nich.

Tak więc jak widać obowiązki jakie musi wypełnić pracodawca nie przysłaniają korzyści, które uzyskują pracownicy przystępujący do ubezpieczenia grupowego i pośrednio również pracodawca. Pod warunkiem oczywiście, że potraktuje te polisy jako instrument motywacji i wpływania na wzrost lojalności pracowników w stosunku do zakładu pracy.

Leave a Reply

Czytają nas
Ankieta Ubezpieczeniowa

Jaki zakup ubezpieczenia wybrałby Pan/Pani przez internet?

Pokaż wyniki

Loading ... Loading ...