*/ .recentcomments a{display:inline !important;padding:0 !important;margin:0 !important;}

Ubezpieczenia komunikacyjne królują w kanałach direct

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading ... Loading ...

Polska Izba Ubezpieczeń po raz pierwszy zebrała i przygotowała dane dotyczącą sprzedaży polisa kanałami direct, czyli za pomocą telefonu i internetu.

Jak z niego wynika ta część rynku ubezpieczeniowego stale zwiększa swoją wartość. Wszystko wskazuje, że pod koniec tego roku dojdzie do kwoty 1 mld zł. Póki co w pierwszych 6 miesiącach roku 2011 sprzedano tymi kanałami polisy na kwotę ok. 500 mln zł. Zazwyczaj były to różnego rodzaju ubezpieczenia komunikacyjne.

W okresie tym zawarto 637 tys. umów na OC komunikacyjne, 287 tys. autocasco i 632 tys. polis assistance. Dla porównania w całym roku 2010 sprzedano odpowiednio 985 tys. OC, 347 tys. AC i 935 tys. assistance. Wszystkich polis, które w tym półroczu sprzedano kanałami direct było 2,9 mln, zaś w całym roku 2010 było ich 3,926 mln.

To, że wiodą prym w tym sektorze, pokazuje jeszcze wyraźniej wartość zakupionych polis. Ponad 57 % wartości wszystkich składek brutto, czyli 301 mln zł w omawianym okresie przyniosły właśnie ubezpieczenia OC. Polisy autocasco stanowiły 24 % tej wartości.

ubezpieczenia komunikacyjne ocW zeszłym roku całość sprzedaży direct stanowiła 3,3 % wszystkich ubezpieczeń majątkowych, jeśli zaś chodzi o ubezpieczenia komunikacyjne, to udział sprzedaży direct wyniósł trochę ponad 5 %. Polska Izba Ubezpieczeń publikując te dane stwierdziła, że do końca tego roku w kanale direct wzrośnie prawdopodobnie dynamika sprzedaży i to ubezpieczeń innych niż komunikacyjne. Raport o sprzedaży direct to już drugi obok raportu dotyczącego bancassurance, w którym Izba prezentuje szczegółowe dane dotyczące sprzedaży ubezpieczeń.

PIU chce też edukować konsumentów na temat możliwości kupna polis przez internet i telefon. Dotychczas bowiem kanałami tymi sprzedawano przede wszystkim ubezpieczenia samochodowe, dzisiaj zaś można nabyć również innego rodzaju polisy, między innymi turystyczne i mieszkaniowe.

Kanały direct to również różnego rodzaju porównywarki i markety ubezpieczeniowe, które umożliwiają porównywanie ofert kilku, a nawet kilkunastu ubezpieczycieli. Najłatwiej porównywać chyba właśnie OC komunikacyjne, gdyż poszczególne polisy nie różnią się zakresem, który ustala ustawa, wystarczy więc zwrócić uwagę na cenę.

Leave a Reply

Czytają nas
Ankieta Ubezpieczeniowa

Jaki zakup ubezpieczenia wybrałby Pan/Pani przez internet?

Pokaż wyniki

Loading ... Loading ...